Prowadź warsztat samochodowy z darmowym programem

Pobierz wersje testową za darmo na 30 dni.

DARMOWY PROGRAM DO WARSZTATU SAMOCHODOWEGO

pobierz program do serwisu na system
macOS | Windows

abcWarsztatu

Wystawiasz zlecenia warsztatowe, prowadzisz magazyn, a może sezonujesz opony i prowadzisz przechowalnie opon w swoim warsztacie? Sprawdź darmowy program, który umożliwi Ci w prosty sposób zarządzać serwisem i planować naprawy. Jesteśmy gotowi na KSeF (Krajowy System e-Faktur).

Inwestycja w abcWarsztatu, to inwestycja w funkcjonalne narzędzia

Baza kontrahentów

Zgodnie z RODO przechowuj dane kontrahentów i ważne informacje o nich.

Baza pojazdów

Przechowuj dane o pojazdach oraz historię ich napraw.

Zlecenia warsztatowe

Przyjmuj zlecenia wraz z opisem napraw do wykonania.

Harmonogram napraw

Organizuj pracę warsztatu razem z harmonogramem zleceń warsztatowych.

Przechowalnia opon

Uporządkuj przechowalnię i zadbaj o sezonowanie opon obsługiwanych pojazdów.

Dokumenty handlowe

Generuj prawie każdy rodzaj faktury, m.in. VAT, proforma, zaliczka, korekta, rachunek itp.

Drukarki fiskalne

Drukuj paragony na drukarkach fiskalnych lokalnie, również na macu.

Gospodarka magazynowa

Prowadź dowolnie wiele magazynów i pracuj na dokumentach magazynowych.

Jednolity Plik Kontrolny "JPK"

Generuj pliki: JPK-V7M, JPK-V7K, JPK-FA i JPK-MAG

KSeF

Z nami będziesz gotowy na
Krajowy System e-Faktur

oraz...

Krajowy System e-Faktur (KSeF) umożliwia wystawianie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych w programach dla firm. Planowany na 2024 rok będzie funkcjonował jako jedna z dopuszczonych form dokumentowania sprzedaży t.j. faktury w formie PDF czy w wersji papierowej.

Jeżeli prowadzisz niewielki serwis lub Twój warsztat dopiero rusza i na początek chcesz zminimalizować koszty, możesz korzystać z abcWarsztatu zupełnie za darmo.

abcWarsztatu to nie tylko funkcjonalności. To również korzystne rozwiązanie dla Twojego budżetu. Zainwestuj w abcWarsztatu, a zyskasz o wiele więcej. Chcę otrzymać wycenę.

Poza darmową pomocą techniczną możesz wybrać wsparcie „Premium”. Chcę wsparcie „Premium”

Wybrane pakiety

Porównaj najczęściej wybierane rozwiązania.

Produkty BinSoft możesz ze sobą łączyć, tworząc kompleksowy pakiet dla Twojej firmy.

Podstawowy

0 zł
  • 1 aktywny użytkownik abcWarsztatu HOME
  • Lokalna baza danych
  • Pobieranie danych CEIDG/GUS/VIES
  • do 10 dokumentów handlowych, magazynowych, warsztatowych i depozytowych
    w miesiącu

Dla większych potrzeb

17,99 zł
  • 1 aktywny użytkownik abcWarsztatu MAX
  • Lokalna baza danych
  • Pobieranie danych CEIDG/GUS/VIES
  • dokumenty bez ograniczeń

Wszystkie podane ceny są cenami netto dla abonamentu na 12 m-cy.

WARSZTAT

  • Zorganizuj pracę swojego warsztatu i zaplanuj naprawy w harmonogramie zleceń warsztatowych.
  • Twórz stanowiska warsztatowe, na których odbywają się naprawy.
  • Generuj zlecenia ze wskazaniem konkretnego kontrahenta oraz pojazdu, a także z pełnym opisem zleconych napraw. Wskaż zgody klienta m.in. na jazdę próbną.
  • Drukuj wygenerowane zlecenia z logo Twojej firmy.
  • Z poziomu zlecenia rozlicz naprawę wystawiając dokument handlowy.
  • Prowadź bazę wszystkich naprawianych przez Ciebie pojazdów, odszukuj je m.in. po nr rejestracyjnym lub VIN. Sprawdzaj historię ich napraw.
  • Prowadź przechowalnię opon, przyjmuj je do depozytu, generuj etykiety opisowe oraz drukuj potwierdzenie ich przyjęcia dla klienta.

DOPASUJ abcWarsztatu DO TWOJEJ FIRMY

  • Wybierz jeden z dostępnych szablonów dokumentów, edytuj wybrany szablon lub stwórz własny.
  • Drukuj logo i znak wodny na dokumentach.
  • Skonfiguruj przyciski szybkiego uruchamiania.
  • Wybierz ulubioną skórkę.
  • Skonfiguruj widok okna głównego, ukryj niepotrzebne moduły.

SPRZEDAŻ I ZAKUPY

  • Obsługuj różne rodzaje faktur, m.in.: faktury VAT, proforma, marża, faktury zakupowe, faktury zaliczkowe, rachunki.
  • Obsługuj różne rodzaje not, m.in. księgowe, odsetkowe, korygujące.
  • Generuj faktury walutowe z automatycznie aktualizowanym kursem walut i informacją o tabeli NBP, z której pochodzi dany kurs.
  • Generuj faktury w języku obcym, np. angielskim, niemieckim, francuskim, rosyjskim oraz dwujęzyczne.
  • Uporządkuj faktury, przypisując je do odpowiednich kategorii.
  • Generuj pliki: JPK-V7M, JPK-V7K, JPK-FA i JPK-MAG.

SPRZEDAŻ DETALICZNA

  • Korzystaj z okna szybkiej sprzedaży (POS).
  • Obsługuj drukarki fiskalne, także on-line – drukuj paragony i faktury.
  • Obsługuj czytniki kodów kreskowych i terminal IPP 350.
ZOBACZ WIĘCEJ

MAGAZYN

  • Korzystaj z prostego indeksu produktów (listy produktów i/lub usług) - lub pełnej gospodarki magazynowej.
  • Prowadź dowolnie wiele magazynów, magazyny walutowe, obsługuj dokumenty PZ, WZ, RW, PW, MM, inwentaryzacje, spisy z natury.
  • Przypisuj produkty do grup produktów oraz kategorii.
  • Obsługuj dowolnie wiele cenników, także w różnych walutach, aktualizuj ceny z plików CSV lub Excela.
  • Obsługuj cenniki sprzedaży i zakupu.
  • Obsługuj kolejkowanie FIFO, LIFO.

KONTRAHENCI

  • Buduj bazę kontrahentów z możliwością wylistowania wszystkich dokumentów danego kontrahenta, sprawdzenia jego salda, wystawienia wezwania do zapłaty itp. z dowolnego okna programu.
  • Przypisuj kontrahentów do grup i kategorii.
  • Przypisuj kontrahentom indywidualne cenniki, formy płatności, terminy płatności, rabaty, kredyty kupieckie.
  • Twórz błyskawiczne notatki do kontrahentów i opisuj zdarzenia z nimi związane.
  • Wysyłaj kontrahentom wiadomości SMS – zintegruj się z systemem SMSAPI.
  • Wysyłaj e-maile do kontrahentów wprost z programu.
  • Odnotowuj niezbędne zgody kontrahentów.

WSPÓŁPRACA Z INNYMI ROZWIĄZANIAMI

  • Importuj faktury, zamówienia, dokumenty magazynowe itp. z wielu obsługiwanych formatów.
  • Eksportu faktury i zestawienia do wielu formatów i programów, m.in. programów księgowych Comarch Optima, Insert (Rachmistrz, Rewizor), Wapro Fakir, R2KSIĘGA itp.

Najczęściej zadawane pytania

Pojawiły się u Ciebie Drogi Kliencie jakieś wątpliwości przy pracy z programem abcWarsztatu? Nie przejmuj się, nie zostawiamy Cię z tym samego. Poniżej udzieliliśmy odpowiedzi na pytania, które najczęściej pojawiały się u użytkowników naszego programu abcWarsztatu. Przejrzyj je, a może znajdziesz tam odpowiedź na swoje. Jeżeli niestety twoje wątpliwości nie zostały rozwiane, zapraszamy do kontaktu z nami, a z wielką przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania.


Jak zarejestrować program?

Aby zarejestrować oprogramowanie serii MP lub ABC, przejdź do górnego menu -> "Pomoc (Windows)" lub opcji o nazwie programu (macOS) -> "Rejestracja". Jeżeli pola są zablokowane, kliknij: "Nowy numer". Następnie wprowadź klucz licencyjny oraz uzupełnij dane -> kliknij: "Zarejestruj" -> ponownie uruchom program.

Co oznaczają znaki zapytania?

Dwa znaki zapytania występujące na początku numeru dokumentu sugerują, że dokument nie został jeszcze zatwierdzony, a program przewiduje, iż taki numer zostanie mu nadany po zatwierdzeniu. Numer dokumentu jest nadawany dopiero na etapie zatwierdzania dokumentu. Wówczas znaki zapytania znikną. Samodzielnie nie należy ich kasować.

Jak wygenerować plik JPK?

Aby wygenerować plik JPK, przejdź do Górnego menu -> "Narzędzia" -> "Archiwum i wysyłka JPK" i kliknij przycisk "Generuj JPK".

Czy trzeba zatwierdzać dokumenty?

Tak, dokumenty wystawiane w systemie należy zatwierdzać, gdyż tylko dokumenty zatwierdzone są uwzględnianie w różnych zestawieniach oraz mają wpływ na inne elementy systemu.

Jaki system operacyjny?

Generowanie dokumentów handlowych takich jak: faktura VAT, proforma, WNT, marża, RR, faktura zakupowa, faktura zaliczkowa, rachunek, paragon dostępne jest na systemach operacyjnych: macOS (iMac, MacBook Pro, MacBook Air, Mac Mini, Mac Pro), Windows (PC), iOS, Android - w zależności od wybranego przez Ciebie oprogramowania.

Zapomniałem hasła jak odzyskać dostęp?

Jeśli zapomniałeś hasła do logowania w aplikacji, skorzystaj z opcji resetu hasła.
Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się działem pomocy technicznej BinSoft. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00.

Czy można przywracać do edycji zatwierdzone dokumenty?

Tak. Możesz przywrócić do edycji zatwierdzony dokument. Wystarczy zmienić jego status na "W trakcie edycji" i kliknąć "Zapisz". Mimo iż przywracanie zatwierdzonych dokumentów do edycji jest możliwe, należy mieć świadomość, że nie jest to zalecane. Szczególnie, jeśli zostały wystawione inne dokumenty powiązane z tym edytowanym, np. dokumenty magazynowe WZ do faktury.

Jak przenieść program wraz z danymi z jednego urządzenia na drugie?

Forma przeniesienia programu wraz z danymi jest zależna od rodzaju używanego rozwiązania bazodanowego.

SQLite
Jeśli korzystasz z bazy SQLite, zaloguj się do systemu i utwórz kopię bezpieczeństwa Twojej bazy danych: Górne menu -> Start (Windows) lub menu wywoływane z nazwy programu (macOS) -> "Utwórz kopię bezpieczeństwa" -> kliknij "Wybierz" i wskaż, gdzie kopia ma się zapisać -> kliknij "Rozpocznij". Następnie przenieś kopię bezpieczeństwa na drugi komputer. Zainstaluj program i zarejestruj go kluczem licencyjnym. Stwórz nową bazę danych. W kolejnym kroku przywróć dane z kopii bezpieczeństwa (górne menu -> Start (Windows) lub opcja o nazwie programu (macOS) -> "Przywróć z kopii bezpieczeństwa" -> kliknij "Wybierz" i wskaż kopię bezpieczeństwa -> kliknij "Rozpocznij".

Baza zdalna
Jeżeli korzystasz z bazy zdalnej, zainstaluj i zarejestruj program kluczem licencyjnym na nowym stanowisku. Następnie utwórz połączenie z bazą zdalną: w oknie startowym kliknij "Otwórz nową bazę danych" -> zaznacz "Baza zdalna (na wspieranym serwerze SQL)" -> kliknij "Dalej" ->podaj dane dostępowe do bazy danych -> kliknij "Dalej".

bsxCloud
Jeśli posiadasz usługę bsxCloud, zainstaluj i zarejestruj program kluczem licencyjnym na nowym stanowisku. Następnie utwórz połączenie z bsxCloud: w oknie startowym kliknij "Otwórz nową bazę danych" -> zaznacz "Baza w chmurze bsxCloud(uzyskana z BinSoft lub od partnera)" -> kliknij "Dalej" ->podaj klucz do chmury -> kliknij "Dalej".

ZOBACZ WIĘCEJ
Jak dodać konto bankowe?

Aby dodać numer konta bankowego, należy przejść do górnego menu programu -> "Zarządzanie" -> "Ustawienia firmy" -> zakładka "Konta bankowe" -> klikamy "Dodaj" ->wprowadzamy dane dotyczące konta bankowego -> klikamy "Zapisz i Zamknij". Gotowe!

Jak zmienić metodę obliczeń?

Aby zmienić sposób obliczeń, przejdź do górnego menu -> "Zarządzanie" -> "Ustawienia firmy" -> zakładka "Konfiguracja" -> sekcja "Sprzedaż i zakup". Typ obliczeń dla dokumentów zakupowych zmienisz w polu "Typ obliczeń (zakup)", natomiast dla dokumentów sprzedażowych - w polu "Typ obliczeń (sprzedaż)". Gotowe!

Jak wystawić duplikat faktury?

Aby wystawić duplikat faktury, przejdź do podglądu wydruku faktury, do której chcesz wystawić duplikat i zaznacz opcję :Drukuj duplikat: lub rozwiń "Opcje wydruku" i wybierz "Nagłówek" -> "Duplikat". Gotowe!

Jak zmienić wersję językową faktury?

Aby ustawić wersję językową faktury, po otwarciu formularza faktury przejść do zakładki "Inne" -> "Zaawansowane" -> "Wersja językowa". Tam możesz wybrać odpowiednią wersję językową.

Jak utworzyć kopię bezpieczeństwa bazy danych?

Aby utworzyć kopię bezpieczeństwa firmowej bazy danych, przejdź do górnego menu -> "Start" (Windows) lub nazwa programu (macOS) -> "Utwórz kopię bezpieczeństwa". Następnie wybierz lokalizację, w której ma zostać zapisany plik z kopią bezpieczeństwa i kliknij "Rozpocznij". Po zakończeniu tworzenia się kopii bezpieczeństwa zostanie wyświetlone powiadomienie ze stosowną informacją. Pamiętaj, regularne tworzenie kopii bezpieczeństwa Twoich firmowych danych jest bardzo ważne!

Jak przywrócić dane z kopii bezpieczeństwa?

Aby przywrócić dane z kopii bezpieczeństwa, przejdź do górnego menu -> "Start" (Windows) lub nazwa programu (macOS) -> "Przywróć z kopii bezpieczeństwa". Następnie wskaż plik z kopią bezpieczeństwa i kliknij przycisk "Rozpocznij". Po zakończeniu procesu przywracania danych zostanie wyświetlony stosowny komunikat. Uwaga: wymagane będzie ponowne uruchomienie programu.

Jak wystawić fakturę korygującą?

Aby wystawić fakturę korygującą, przejdź do widoku dokumentu, który chcesz skorygować i kliknij przycisk "Wystaw korektę". Pamiętaj, że konieczne jest zatwierdzenie pierwotnego dokumentu oraz określenie podstawy korekty.

Jak wystawić fakturę zaliczkową?

Aby wystawić fakturę zaliczkową, przejdź do sekcji "Sprzedaż i zakup" -> "Zaliczki" i kliknij przycisk "Wystaw dokument".

Aby wystawić kolejną zaliczkę, zatwierdź bieżący dokument i kliknij przycisk "Kolejna zaliczka".

Aby wystawić fakturę końcową, kliknij przycisk "Kolejna zaliczka" i zaznacz opcję "Zaliczka końcowa".

Jak wyeksportować dane do programu księgowego?

Aby wyeksportować dane do programu księgowego, przejdź do górnego menu -> "Start (Windows)" lub nazwa programu (macOS) -> "Eksport danych" -> "Księgowość - programy księgowe".

Jak dodać logo?

W celu dodania logo, należy przejść do górnego menu -> "Ustawienia firmy" -> "Logo". Zalecany rozmiar logo to 200x100 pikseli.

Jak wystawić fakturę walutową?

Aby wystawić fakturę walutową, przejdź do sekcji "Sprzedaż i zakup" -> "Sprzedaż" -> "Wystaw dokument" i wybierz "Faktura walutowa". Następnie wybierz walutę, w jakiej chcesz wystawić dokument.

Czy można wystawić fakturę bez VAT?

Tak! Postępuj tak, jakbyś wystawiał zwykłą fakturę VAT. W oknie wystawiania faktury w polu "Sposób obliczenia" zmień "Standardowy" na odpowiedni dla Ciebie zapis, np. "Podatnik zwolniony z VAT (przedmiotowo)", "Podatnik zwolniony z VAT (podmiotowo)", "Rozliczenie VAT przez nabywcę" itp. W polu: "VAT" możesz wybrać odpowiednią adnotację, np.: "0", "zw", "nie podl.".

Nowoczesne i przyjazne prowadzenie firmy - abcWarsztatu 2024

Sprawdź i przetestuj. Aplikacja dostępna dla systemów Windows i macOS.